Ce se intampla atunci cand pasiunea pentru muzica devine dragoste adevarata?

In mod firesc, incepi sa cauti acel echipament audio in stare sa te aduca cat mai aproape de acea senzatie nemaipomenita “ca esti acolo”, in fata orchestrei, coplesit de emotie si bucurie.

In cazul nostru, inainte de toate, suntem indragostiti de muzica. In egala masura, iubim performanta tehnica si lucrul bine facut. De aceea nu este deloc intamplator ca in echipa noastra se regasesc oameni care, de cel putin 40 ani, au cautat neincetat raspunsul la o singura intrebare: care este acel brand, acel nume, care poate satisface toate exigentele?

In mod inevitabil toate cautarile, toate intrebarile, si-au gasit raspunsul intr-un singur nume: Yamaha.

Calitatea sunetului

La inceput a fost sunetul pianului Yamaha, mai exact la 1900, atunci cand Yamaha a inceput sa fabrice piane. Acel sunet a condus apoi si catre alte instrumente: viori, violoncele, tobe, contrabasi si vibrafoane si inca multe altele.

Instrumentele muzicale sunt asemeni oamenilor: au voce. Iar daca vocea este desavarsita, atunci acei cantareti vor cunoaste celebritatea. Acesta a fost si motivul succesului de care s-au bucurat instrumentelor muzicale fabricate de Yamaha si, inevitabil, l-a transformat pe Yamaha in cel mai mare producator din acest domeniu (http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_Corporation ).

De la producerea sunetelor si pana la redarea lor nu era decat un pas: in 1922 Yamaha incepea fabricarea echipamentelor audio – mai intai a fost un “phonograph” – pentru ca dupa al doilea razboi mondial, in 1954, sa produca primul pick-up hi-fi, dobindind astfel paternitatea termenului “HiFi” (prima companie din lume care a utilizat acest cuvant!).

Mai tarziu, de la jumatatea anilor ’60,  atunci cand “consumul” muzicii s-a generalizat datorita raspandirii aparatelor hi-fi, Yamaha a transmis acel “natural sound”(*) echipamentelor audio pe care a inceput sa le produca, ramanand astfel un deschizator de drumuri.

(*) In catalogul cu produsele audio din 1969, la intrebarea “What is Natural Sound?” gasim urmatoarea explicatie:

“Briefly explained, natural sound is that sound which we hear in its natural condition. For those discriminating listeners of fine music, natural sound means even more. It is sound which can be heard without artificial resonances or spurious modulations…uncoloured sound…pure and clean sound…unconstructed sound.”

In acea  “epoca de aur” a aparaturii audio, in special a celei japoneze, amplificatoarele, pick-upurile, boxele sau radiourile Yamaha erau iubite, cautate si, evident, extraordinar de bine vandute.

Insa legendarul “natural sound Yamaha”, i-a fermecat nu numai pe iubitorii de auditii muzicale, ci si pe profesionistii sunetului. Acestia din urma au determinat intrarea lui Yamaha in lumea echipamentelor de studio sau de sonorizare profesionala –  cluburi, teatre, sali de concert sau stadioane –  transmitand publicului, cu pasiunea si expertiza profesionala specifica inginerilor de studio, acel sunet care purta marca Yamaha.

In acest fel sunetul Yamaha a cucerit sute de milioane de ascultatori, mai mult decat orice alt nume din industrie. Astfel, in relatia cu sunetul muzicii, nu exista niciun alt brand care sa aiba o istorie pe masura companiei Yamaha.

Continuitatea

Nu in ultimul rand, alegerea unui brand presupune si asigurarea unei certitudini asupra viitorului. In mod cert, “epoca de aur” a hi-fi-ului japonez a produs si alte nume sonore. Multe insa au renuntat la calitate de altadata a echipamentele lor, preocupandu-se doar de aparatele ieftine, destinate unei audiente fara pretentii. Mai rau, au fost si nume consacrate care au intrerupt pentru multi ani productia de aparatura audio sau care chiar au disparut definitiv.

Nu si in cazul lui Yamaha, care a pastrat “natural sound”-ul care a consacrat-o si, an de an, a dus stafeta mai departe, ba mai mult, s-a numarat printre pionierii introducerii celor mai avansate tehnologii din domeniu.
Exemplele sunt numeroase, dar poate unul dintre cele mai ilustrative pentru reputatia de trendsetter a lui Yamaha, se gaseste urmand linkurile:

Calitatea tehnica exceptionala

Legat de calitate, firmele japoneze s-au bucurat in general de o reputatie aparte si nici Yamaha nu a facut vreodata exceptie. Ba mai mult,  in cazul lui Yamaha calitatea a atins performante unice.
Un singur exemplu: in 1982 Yamaha a lansat pe piata formidabilul cd player CD-1 ( http://www.thevintageknob.org/yamaha-CD-1.html ) care era practic imposibil de dezasamblat. In mod intentionat fusese proiectat astfel, cei de la Yamaha fiind atat de siguri de fiabilitatea componentelor si a montajului, incat au avut certitudinea ca niciodata nu va fi nevoie sa se intervina la nivel de service.
Este cel mai frumos exemplu care poate ilustra ceea ce poate fi conceptul de calitate suprema. Cu siguranta, mai mult de atat…este imposibil!

 

O singura concluzie: Yamaha!

Cautand brand-ul ideal de echipamente audio, am avut si alte criterii in afara sunetului, seriozitatatii si calitatii tehnice.
Suntem fericiti ca am gasit raspunsuri legate si de eleganta formelor, de usurinta de utilizare sau de capacitatea de a se alinia la tendintele cele mai actuale ale tehnologiilor sau ale obiceiurilor lumii moderne.

De fiecare data, raspunsul a fost –  si ramane – Yamaha.

Acum, in acest site, putem sa va impartasim rezultatul exceptional al unei cautari indelungate.

 

Multa bucurie alaturi de Yamaha!